Saturday, April 23, 2011

Kelas Macarons



Salam sejahtera,
Waaahhh seronok betul dapat join kelas macarons kat Piqa Bakery kat Klang. Selama ni dok buat macaron main pakai acu cube try test saja, tapi kali ni dapat belajar dengan orang yang pakar, baru rasa puas hati. Semangat dan keyakinan nak buat macarons makin bertambah setelah mendapat tunjuk ajar oleh Sifu kita Kak Nomie. Banyak tips2 berguna yang sometimes tak dak kat dalam buku.




Erm satu lagi kan...susah nak cari buku rujukan kat malaysia berkenaan macaron, even kalau  cari kat kedai2 buku utama pun, lum tentu ada . Tapi ada kawan yang sama belajar bagitau, ada satu kedai kat KLCC ada jual buku macarons ni. Anyway, menurut sifu Nomie, kita boleh beli buku macarons dari bookdepository.com (free delivery). Anyway, kat Amazon.com pun ada gak(aiseehhh..tengah ada offer..cuma US10.19 jer - ada pic kat bawah). Boleh beli yang 2nd hand..masih nampak cam baru.

Ambo nak cari buku nie. Mad about Macarons oleh Jill Colonna.

Insyaallah kalau ada rezki dan berkesempatan...
Oooww..kepada yang nak belajar wat macaron ni, boleh le join kelas macarons kak Nomie kat sini!
Alamak..sorry le gambar tak berapa nak jelas sangat sebab terlupa bawak my dlsr, tapi dapat jugak le snap pic pakai my blackberry jer..tak brapa cun....

No comments: